Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2009

Anna Arampatzi (Art Historian) writes about our exhibition...

The Visual Artists Association of Northern Greece, looking for a way to imprint and put forward issues of modern times, has chosen through the organization of the International Exhibition of Mail-Art to deal with the subject “No to Violence. Yes to Creativity. The boundaries.”
Into the scenery of our contemporary time, overlooking at the universalized community, the meaning of violence exists with an imposing, ceaseless and dramatically unbearable manner. Violence is revealed in every aspect of human life and, through its primitive nature and substance, violence covets, leading people to live with it, to talk about it and listen to its sounds.
The Visual Artists Association of Northern Greece has accomplished to fulfill its purpose by activating, except for its members, artists from 34 countries, cultural and academic institutions, aiming to get the components of an illustrated violence, creativity and their boundaries of the 21st century.

The structure and the roots of Mail Art have enforced the artistic unity, unified with a depicting way the multiform since the concept of idealism mainly intervenes and operates. Mail Art, as an invention and part of the Dadaist movement Fluxus, imprints the flux of differentiation in each form of artistic expression and it yearns to profit the greatest meaning from a very small image. Through the method of exchangeable and mutual act, the circulating direction, Mail Art will convey unconventionally and moneyless Art and anti-Art and it will bring up the collapse of individuality.

The works of the International Exhibition of Mail Art, like a small piece of luggage, have put in display their pure artistic spontaneity, their cultural automatism. They do not pursue to set the distinguished, either positive or negative boundaries of their stylistic characteristics. These works reinforce the movement of Art with a daring, anarchic, misleading communication in contemporary violent times.

Arampartzi Anna
Art Historian, University of Essex, Literature and History of Art


---


Ο Σύλλογος Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Βορείου Ελλάδος (ΣΚΕΤΒΕ) αναζητώντας να αποτυπώσει και να προβάλλει ζητήματα της σύγχρονης εποχής επιλέγει μέσω της διοργάνωσης της Διεθνούς Εκθέσεως Μail-Art να διαπραγματευθεί το θέμα «Όχι στην βία. Ναι στην δημιουργία. Τα όρια» .

Mέσα στο σκηνικό του σύγχρονού μας χρόνου, με βλέμμα ανοιχτό σε μια παγκοσμιοποιημένη πλέον κοινότητα, η έννοια της βίας βρίσκει την πραγμάτωση της με τρόπο επιβλητικό, ασταμάτητο και δραματικά ανυπόφορο. Η βία αποκαλύπτεται σε όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης ζωής και από την πρωτογενή φύση και ύλη της εποφθαλμιώντας, βιώνεται, λέγεται, ακούγεται.

Ο Σύλλογος Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Βορείου Ελλάδος κατάφερε να εκπληρώσει τον σκοπό του δραστηριοποιώντας εκτός από τα μέλη του, καλλιτέχνες από 34 χώρες, πολιτιστικούς και πανεπιστημιακούς φορείς με κύριο στόχο να αποκομίσει την συστοιχία μιας εικονογραφημένης βίας, δημιουργίας και των ορίων τους στον 21ο αιώνα.
Η δομή και οι ρίζες του Δικτύου Ταχυδρομικής Τέχνης ενδυναμώνουν την καλλιτεχνική ενότητα, σμίγουν με εικονοκλαστικό τρόπο την πολυμορφία αφού η έννοια του ιδεαλισμού πρωτίστως παρεμβαίνει και λειτουργεί. Το Δίκτυο Ταχυδρομικής Τέχνης, επινόηση και κομμάτι του ντανταϊστικού κινήματος Fluxus, αποτυπώνει την ροή της διαφορετικότητας σε κάθε μορφή εικαστικής έκφρασης και αποζητά από την ελάχιστη εικόνα να αποκομίσει το μέγιστο νόημα. Με την μέθοδο της ανταλλακτικής, αμοιβαίας πράξης, της κυκλωτικής κατεύθυνσης θα διακινήσει αντισυμβατικά και αχρημάτιστα την τέχνη και μη τέχνη και θα φέρει την αποδόμηση του ατομικισμού.

Τα έργα της Διεθνούς Εκθέσεως Μail-Art ,σαν μικρές αποσκευές αναδεικνύουν τον ατόφιο καλλιτεχνικό τους αυθορμητισμό, τον εικαστικό τους αυτοματισμό. Δεν επιδιώκουν να θέσουν τα διακριτά, θετικά ή αρνητικά εκείνα όρια των στιλιστικών χαρακτηριστικών τους. Ωθούν το κίνημα της τέχνης με τολμηρή, άναρχη, απατηλή μεταδοτικότητα σε σύγχρονους βίαιους καιρούς.


Αραμπατζή Άννα-Ιστορικός Τέχνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου