Δευτέρα, 7 Δεκεμβρίου 2009

Διεθνής ΄Εκθεση Mail Art του Σ.Κ.Ε.Τ.Β.Ε.

1000 περίπου έργα από 34 χώρες απ’ όλες τις Ηπείρους είναι εδώ και φιλοξενούνται από την Κοσμητεία της Παιδαγωγικής του Α. Π. Θ. στον 10ο ορ. του Πύργου από 1η έως 11η Δεκεμβρίου 2009. Έναυσμα της διοργάνωσης αυτής της έκθεσης ήταν η έξαρση της Βίας μετά τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου και οι αιτίες που προκάλεσαν αυτό το γεγονός.
Ιστορικά κείμενα που έχουν αντίκτυπο ακόμη και σήμερα στη κοινωνία μπορούν να μας δώσουν απαντήσεις και λύσεις στο προαναφερόμενο γεγονός.
Στη Δημοκρατία του Περικλή τον 5οπ.Χ. αιώνα όπως αναφέρεται στους «Βίους Παράλληλους» του Πλουτάρχου, τα χρήματα από τις Χορηγίες δίνονταν στους ελεύθερους πολίτες που δούλευαν σε Πολιτιστικά έργα … αποκουφίζων μεν αργώ και διά σχόλην πολυπράγμονος Όχλου την πόλην… δηλ. για να ελαφρώσει την πόλη από τον άνεργο και εξαιτίας της ανεργίας επικίνδυνο όχλο …
Στην Τραγωδία του Αισχύλου «Προμηθέας Δεσμώτης», οι κύριοι πρωταγωνιστές είναι οι δαίμονες Κράτος και Βία – σύμβολα της αυταρχικής εξουσίας – οι οποίοι μαζί με τον Ήφαιστο καθηλώνουν τον Τιτάνα Προμηθέα στα βράχια του Καυκάσου για το καινούργιο που έδωσε στην ανθρωπότητα δηλ. τη φωτιά, την εργασία, τις τέχνες και τα γράμματα. Στην τραγωδία συμβαίνει η παραβίαση ορίων που δεν ορίστηκαν από κανένα και τα οποία κατά μία έννοια θα οριστούν μόνο μετά το συμβάν. ΄Αλλωστε μόνο η παραβίαση θα δείξει πραγματικά πού ήταν το όριο.
Η εξελικτική πορεία του ανθρώπου πατάει πάνω στο κατεστημένο και αναπτύσσεται . Σύμφωνα με τη θεωρία του Κάρλ Μάρξ για την Ανακατανομή του πλούτου «Κεφάλαιο» τόμος 1, σελ. 91 – 92 «Το συνολικό προϊόν του συλλόγου είναι κοινωνικό προϊόν. ‘Ένα μέρος αυτού του προϊόντος χρησιμεύει ξανά σαν μέσο παραγωγής. Το μέρος αυτό παραμένει κοινωνικό . Ένα άλλο μέρος καταναλώνεται από τα μέλη του συλλόγου σαν μέρος συντήρησης. Γι’ αυτό πρέπει να διανεμηθεί μεταξύ τους …»
Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στη Μαil – Art καταγγέλλουν τη βία σε όλες τις μορφές της και θέτουν τα όρια στις ανθρώπινες αξίες με τις δημιουργίες τους. Στην έκθεση περιλαμβάνονται όλα τα είδη των εικαστικών τεχνών : Ζωγραφική, Χαρακτική, Γλυπτική, Κατασκευές, Μικτή Τεχνική, Κολάζ, Κόμικς, Γραφιστική, Προτάσεις για Γκράφιτι, Εικαστικές συνθέσεις με παράθεση ποιημάτων, κεντημάτων, με πρόταση μουσικής υπόκρουσης, με χρήση χρωστήρα από λεμόνι κ. ά.
Οι Fluxus καλλιτέχνες καταθέτουν την εμπειρία των 60 χρόνων του κινήματος, Μailartistes του Διεθνούς Οργανισμού με κέντρο την Ολλανδία είναι εδώ, Καθηγητές των Α. Σ. Κ. Τ. από την U.S.A., Iταλία, Ιαπωνία, Ισπανία, Καναδά και αλλού, Καλλιτέχνες από την βιβλιοθήκη της Παιδαγωγικής της Πορτογαλίας, Γραφίστες από την Τουρκία και την Ελλάδα, Καλλιτέχνες από την Ν.Υόρκη, το Μεξικό, την Αργεντινή και διάφορες άλλες χώρες της Ευρώπης, της Αμερικής, της Ασίας, της Αφρικής, της Αυστραλίας, Καλλιτέχνες μέλη του Ε.Ε.Τ.Ε. και του Σ.Κ.Ε.Τ.Β.Ε. συμμετέχουν με έργα τους. Η εικαστική αξία των έργων ποικίλλει. Δεχόμαστε όμως όλοι την επιθυμία των καλλιτεχνών να απαλύνουν με την τέχνη τους τον πόνο που προκαλεί κάθε μορφής βία, ακόμη και η λεκτική βία στα παιδιά, στις γυναίκες, στο περιβάλλον που η καταστροφή του θα έχει μεγάλες επιπτώσεις στην εξελικτική πορεία της ανθρωπότητας. Λένε όχι στον πόλεμο και την αναγκαστική μετανάστευση των λαών. Λένε όχι στην πείνα και ζητούν παγκόσμια μέριμνα για την καλή διαχείριση των αγαθών της γης και του σύμπαντος.
Στην Ιστορία της Τέχνης καταγράφεται η επιρροή των καλλιτεχνών από τις τεχνικές προόδους της τέχνης, που επιτεύχθηκαν πριν απ’ αυτόν, από την οργάνωση της κοινωνίας και από τον καταμερισμό της εργασίας στην πόλη του και από τον καταμερισμό εργασίας σ’ όλες τις χώρες με τις οποίες σχετίζονταν η πόλη του. Η οικουμενικότητα της τέχνης με την εξέλιξη της τεχνολογίας και ο αντίκτυπός της είναι φανερός και σ’ αυτήν την έκθεση του Σ.Κ.Ε.Τ.Β.Ε. που από σήμερα ανέβηκε στο διαδίκτυο.

Καραμανλή Αφροδίτη: Ζωγράφος, Γεν. Γράμ. Σ.Κ.Ε.Τ.Β.Ε., μέλος του Ε.Ε.Τ.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου